29 oktober 2017

De week van het niksen

||
0 Comment

Maandag: Niks
Dinsdag: Niks
Woensdag: Spinnen
Donderdag Body Pump
Vrijdag: Niks
Zaterdag: Niks
Zondag: Nog meer niksen

Vorig weekend deed ik mijn eerste loopjes na de marathon. Niet te begrijpen dat ik met die benen twee weken eerder 42km op 14km per uur liep! Nu waren het twee stijve stelten die blij waren dat ze na 12km stil gezet werden. Maar goed, maakt niet uit, zo’n marathon is ook niet niks natuurlijk. Daar moet je gewoon even rustig van bijkomen.

Rustig opbouwen
Mijn plan was om deze week het lopen weer te gaan opbouwen, afwisselend met wat andere work-outs. Alle focus is achtergebleven in Chicago en ik kan nu dus lekker doen waar ik zin in heb! Kan zijn dat dat 5 keer in de week hardlopen is, maar misschien wil ik wel gaan zwemmen. Of tennissen. Of bankdrukken. Wie zal het zeggen? Wat ik in ieder geval weer wil, is wielrennen. Dat heb ik echt gemist!

Niks gelopen
Die ‘andere work-outs’, die zijn wel gelukt. Voor het eerst sinds maanden heb ik weer met mijn collega’s gespind en ik heb zelfs een lesje Body Pump gedaan. Iets waar m’n stelten trouwens niet echt soepeler van werden. Maar dat lopen, dat kwam er even niet van. Maandag wilde ik niks doen, dinsdag besefte ik hoe donker het was toen ik thuis kwam en had ik geen zin, vrijdag was ik te laat thuis en had ik geen tijd meer, zaterdag was ik een beetje ziekjes en zondag was het niet veel beter. En toen was de week opeens voorbij en had ik niet één keer gelopen. Oeps!

Niet erg
Een goed herstel is denk ik super belangrijk na een marathon en dat zit nu wel snor! Maar weer een klein beetje de draad oppakken, was wel lekker geweest. M’n benen en conditie wakker schudden. Ze vertellen dat ze over drie weken de Zevenheuvelen moeten lopen. Nou ja, volgende week maar weer een start maken dan. En het wordt een kwestie van accepteren dat ik een niveautje lager moet beginnen dan waar ik voor de marathon geëindigd ben. Iets wat ik altijd best wel frustrerend vind!

Het belangrijkste: ik geniet ervan dat ik lekker kan doen waar ik zin in heb. Geen strak trainingsschema, niet persé die tempo’s hoeven trainen of een hele lange duurloop moeten doen… Ik kan je vertellen, die vrijheid voelt heerlijk na een marathonperiode.

Leave a Reply