28 februari 2018

De week van Mirte

||
0 Comment

Maandag: spinnen
Dinsdag: 18,5km tempoduurloop
Woensdag: rust
Donderdag: 11 km duurloop
Vrijdag: rust
Zaterdag: baantraining 12 x 600m
Zondag: duurloop 13km

Maandag
Afgelopen week startte ik met spinnen. Omdat ik dit super leuk vind (al vloek ik redelijk wat af tijdens zo’n helse les waarbij ik écht niet meer bij kan draaien) maar ook om mijn geblesseerde vriendinnetje een beetje bij te staan. In juni lopen we samen de marathon van Stockholm en zij zit met wat pijntjes. Wat doe je dan? Alternatieve trainingen zoeken!

Dinsdag
Nu het weer wat langer licht is, leek het me een leuk idee om weer eens van mijn werk naar huis te lopen. Dat betekent van Hoofddorp naar Amsterdam, 18,5km. Hierbij moet ik ook door het Amsterdamse bos, waar ze vergeten zijn verlichting te plaatsen. Freakin’ scary als je er ’s avonds loopt! Ik had dus maar één doel: voor het donker het bos uit zijn. Omdat ik begon te twijfelen aan m’n eigen berekening qua tijd en zonsondergang, ging ik steeds harder lopen om er zeker van te zijn dat ik op thuis thuis zou komen. Zo werd mijn rustige duurloop een mooie tempoduurloop. Ook weleens goed! En hoe lekker is het om thuis te komen en al bijna 1,5 uur getraind te hebben?!

Donderdag
Na een dag rust, deed ik op donderdag een easy training: drie rondjes Vondelpark. Iets wat mentaal zwaarder is dan fysiek. Is voor mij trouwens sowieso een metaal dingetje dat park. Als ik niet zo’n zin heb om te gaan lopen, kies ik vaak voor het Vondelpark omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet zo ver ga, terwijl ik daar qua kilometers net zo ver loop als wanneer ik één grote ronde van 11 km doe. Mindfuck!

Zaterdag
Ik ging de deur uit voor een training in het bos, maar toen kwam ik langs de atletiekbaan die mijn aandacht trok. Ik had verwacht dat die glad zou zijn vanwege de vrieskou, maar hij lag er hartstikke goed bij! Sinds maanden waagde ik me weer eens op de baan met een training van 12 x 600 meter met 200 meter dribbelpauze. Wat mis ik dat zeg!

Zondag
Altijd fijn om bij mijn ouders in de Achterhoek te lopen. Daar hebben ze tenminste écht bos! Als ik daar ben, worden de loopschoenen altijd uit de kast getrokken voor een run in een andere omgeving dan thuis. Gewoon weer een easy loopje, deze keer van 13km.

Een prima trainingsweek met 5 trainingen! Doel voor je komende weken: vaker de baan op om mijn snelheid weer wat te verbeteren. Oh, en ik heb een fitness bag gekocht dus ik zou ook maar zo weer wat krachttraining kunnen gaan doen 🙂

Leave a Reply