10 december 2017

De week van Mirte – Hardlopen en krachtpatsen

||
0 Comment

Maandag: duurloop 13 km
Dinsdag: kracht
Woensdag: rust
Donderdag: 6 x 4 minuten tempo
Vrijdag: kracht
Zaterdag: duurloop 20 km
Zondag: 12 km

Ik combineer nog steeds lekker alles waar ik zin in heb. Vorige week had ik bijvoorbeeld ‘zin’ om een dubbele spinningles te doen met collega’s. Dat ziet er als volgt uit: hartslag op hol, flink verzuren, heel veel vloeken, en 4 liter vocht armer stap je anderhalf uur later met trillende benen van de fiets. Tip voor iedereen die dat ook wel wat lijkt: trek een fietsbroekje aan.

Spelen in de gym
Deze week speelde ik op dinsdag en vrijdag onder andere in het squat-rek en met de plyo box, probeerde ik een sixpack te ontwikkelen en mijn rug wat sterker te maken. Naast deze bezoekjes aan de gym rende ik natuurlijk gewoon, want tja, ik blijf toch een hardloper…

Steeds langer
Mijn korte rondje wordt door alle wegwerkzaamheden in Amsterdam steeds een beetje langer. Super irritant dat ze mijn route aan alle kanten verpesten. Grrrr!!! Aan de andere kant zijn extra kilometers nooit verkeerd. Ik vergeef het de Gemeente dus maar… 13km op de maandagavond was een prima start van de week!

Tempo’s
Wat minder prima was, was mijn tempotraining op donderdag. Ik heb werkelijk de longen uit m’n lijf gelopen: zes keer vier minuten met 2 minuten dribbelpauze, wat me niet heel gemakkelijk af ging. Tijdens zo’n training verlang ik zo terug naar afgelopen zomer, toen ik met gemak 10 seconden per kilometer sneller liep… Maar goed, ik weet ook dat het over een paar weken maar zo weer een stuk beter kan gaan als ik een beetje blijf trainen. Dus, alles komt goed 🙂

Donker en koud
De donkere en natte dagen helpen niet mee moet ik zeggen. Nou ben ik vrij fanatiek en houdt niks me tegen om te gaan rennen, maar echt leuk is het Nederlandse weer natuurlijk niet… Vroeg opstaan om voor mijn werk een training te doen, lijkt momenteel echt onmogelijk (rot op met die wekker!!!). En als ik na m’n werk uit m’n verregende sjaal (wat eigenlijk een soort van deken is) kruip, m’n doorweekte broek uitwring en m’n natte schoenen uit schop, sta ik ook niet echt te trappelen om nog een rondje te gaan. Maar ik doe het toch. Meestal dan…

Samen met Charis
Wat wél meehelpt, is als er een vriendinnetje langskomt om gezellig samen te rennen. Whoop whoop! Dat betekent 20km kakelen en niet doorhebben dat je al zo lang aan het lopen bent. Perfect! Zaterdag was dus een hele fijne trainingsdag, ondanks de regen die we moesten trotseren. Charissa en ik hebben besloten dat we weer wat vaker samen moeten trainen 🙂

Blegh
Omdat die tempo’s echt weer snel beter moeten gaan dan afgelopen donderdag, moet ik wel een beetje doorzetten natuurlijk. Voor vandaag had ik daarom een mooi plan: naar de atletiekbaan. Mooi plan, maar niet gedaan. Moeder natuur schonk ons een pak sneeuw en weg was de atletiekbaan… Die intervaltraining werd een duurloop en die vrolijke Mirte werd een chagrijnig sneeuwmonster. Lopen in de sneeuw vind ik leuk en super mooi, maar als je tegen de wind in loopt en er een soort van hagel op je gezicht slaat, de vlokken in je ogen en neus vliegen en je weet dat je nog een half uur moet… N I E T O K E! Ik heb dan ook besloten dat ik nooit, maar dan ook echt nooit, de Antartic Marathon ga lopen. Dus.

Een prima trainingsweek met maar liefst 6 trainingen. Hatsekidee!

Leave a Reply