04 april 2018

Ik ben het verleerd!

||
0 Comment

In februari en maart ging ik als een kanon! Ik verbaasde me over mijn eigen tempo’s tijdens intervaltrainingen en als kers op de taart liep ik bij de CPC in Den Haag een PR op de 10 km. Op zo’n moment krijg ik grootse plannen om alle wereldrecords te gaan verpulveren en me in te schrijven voor de Olympische spelen. Bij wijze dan…

Totdat…
Totdat… Ik een lang weekend naar Tel Aviv ging waar ik het veel leuker vond om gekke marktjes te bezoeken en te lunchen bij nog gekkere eettentjes, aan het zwembad te liggen en bij de klaagmuur in Jeruzalem een gebedje te doen. Resultaat: ik deed die week een halve training.

Vervolgens ging ik met mijn werk meteen door naar Madrid waar het programma van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat ingevuld was en in dat programma was niet toevallig een hardlooptraining meegenomen. Wel heel veel lekker Spaans eten met de daarbij behorende wijntjes J Iets waar ik gek op ben, maar waar m’n conditie niet persé beter van wordt.

Vanuit Madrid mocht ik door op wintersport. Hier klom ik ’s ochtends de berg op en kroop ik ’s nachts de kroeg uit. Geen seconde ruimte om überhaupt maar te denken aan die Olympische Spelen waar ik me twee weken eerder voor aan had gemeld…

Niet meer vooruit te branden
Het resultaat: mijn motivatie ligt nog in Tel Aviv, mijn conditie in Oostenrijk en ik lig dus het liefst met mijn luie r**t en een zak chips op de bank. Niet meer vooruit te branden!

Geen tempo meer
En nu dan? In de afgelopen anderhalve week heb ik er een paar duurloopjes uit geperst. Iets wat altijd wel lukt. Op een rustig drafje een beetje rond hobbelen, dat kan ik! Maar mijn lijf laat me aan alle kanten weten dat tempo maken echt een dikke no go is. Ik ben het echt verleerd!

Avondvierdaagse
En zo verbaas ik me er altijd over hoe snel ik eruit kan raken. In drie weken tijd heb ik mijn de Olympische Spelen verruild voor de avondvierdaagse met m’n neefje. Aan de andere kant heb ik me ook al vaak genoeg verbaasd over hoe snel mijn conditie kan verbeteren. Vier weken lang even goed knallen en serieuze trainingen draaien en ik ben er weer!

Knallen
Ik ga van het laatste uit en morgen daag ik mezelf uit voor de eerste tempotraining. Dat wordt waarschijnlijk 20 x 1 minuut met een halve minuut pauze. Hatseflats! Wish me luck J

Leave a Reply