27 februari 2017

Trainen als je ziek bent…

||
0 Comment

M’n week in het kort:
maandag: ziek, zwak, misselijk
dinsdag: ziek, zwak, misselijk
woensdag: 3×5’ hardlopen
donderdag: 75’ kracht en core
vrijdag: Als ik dan toch in Maastricht ben… Alaaf!
zaterdag: 5’-7’-6’ hardlopen
zondag: 60’ kracht en core

Ziek, zwak en misselijk
Vorig weekend voelde ik al de eerste signalen: moe, spierpijn, hoofdpijn en een snottebel. Toch stapte ik die zondag op de fiets, in de hoop dat ik me een beetje aanstelde en me vast wat beter zou gaan voelen.  Hijgend als een oud paard, blaffend als een hond, met een gemiddelde van 25 km/h, kwam ik aan op bestemming. Helaas, niet zo’n goed plan. Maandag en dinsdag was het niet veel beter, en mezelf naar de gym slepen leek me niet verstandig. Vanaf woensdag ging het weer een stuk beter! Ik bleef echter deze week kwakkelen met m’n gezondheid (ontsteking in één van m’n tanden…). Een rustig weekje dus…

Luisteren naar je lichaam valt trouwens niet altijd mee als je je niet fit voelt. Deze ‘nek-check’ kan je daarbij helpen: https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/griep


Ieder nadeel heeft z’n voordeel
Ondanks dat ik me verre van fit voelde deze week, gaat het lopen weer de goede kant op. Het duurt nog even voordat ik kilometervreters Mirte en Charissa kan bijhouden, maar inmiddels gaan de minuutjes zonder pijn!
Enne ieder nadeel heeft natuurlijk z’n voordeel. Normaal is er geen haar op m’n hoofd die bedenkt tijdens het lopen te stoppen, om een foto te maken van die mooie lucht. Daarom deze keer foto’s van de mooie omgeving, in plaats van mijn snothoofd 🙂

Leave a Reply